16 November 2010

Aikaansaamisesta

Kauhukseni olen huomannut viime aikoina,
että piirtäminen ja maalaaminen ovat jääneet taka-alalle sekä kiinnostuksenkohteena että asiana, jota haluaisin tehdä. On ollut muutakin,
kyllä, mutta silti monena tylsänäkin hetkenä kynään tai pensseliin tarttuminen on tuntunut lähes vastenmieliseltä. Se tunne on ollut pelottava, sillä on vaikea tietää kuinka kauan tällainen tila kestää. Koko loppuelämän ajan? Hui kamala.

Sitten tajusin, että moni asia oli vaikuttanut piirtämishaluuni merkittävästi. Loin esteet omassa päässäni. Selasin DeviantArtia inspiraation toivossa, koska halusin tehdä jotakin merkittävää, jota sitten näyttää muille ihmisille kuin kuvana omista ajatuksistani. Että voisin olla ylpeä tekemästäni.
Ja tottakai, jos yrittää väkisin puristaa aivoistaan jotakin, minkä tarkoituksena on miellyttää muita ihmisiä ja kuvastaa jotakin, mitä minä kenties olen tai mitä ajattelen, niin ei siitä ainakaan hyvää tule.
No, ratkaisuna jätin DeviantArtin pariksi viikoksi pois sivulistasta, jotka tarkastan päivittäin, ja luovuin koko ajatuksesta piirtää tai maalata väkisin. Annoin ajan korjata tekemäni virheet.

Ja kuten aina, tottakai se ne korjasi.
Eilen vierailin DeviantArtissa ensimmäistä kertaa ehkä viikkoon, ja turhautumisen tai kateuden sijasta ilahduin uusista suosikkiartistieni töistä, ja inspiroiduin. En kuitenkaan muuta kuin tuherrellut vielä,
tänään vasta sain jotain aikaankin.
Tässä se on.


2 comments:

Jaruto said...

minä NIIN tiedän tuon tunteen, tosin kirjoittajan näkökulmasta. en ole puoleen vuoteen (ylikin?) saanut aikaan oikein mitään hyvää tekstiä. luulen, että se johtuu siitä, että minua painostetaan kirjoittamaan (kiitos serkulleni tästä...) ja yritän väkisin pakottaa itseni kirjoittamaan. olen tosin onnistunut yhden lyhyen tarinan väsäämään, mutta onnistuin siinäkin vain, koska kirjoitin JUURI sitä mistä itse halusin ja kirjoitin sitä ITSELLENI.
olet niin lahjakas, olen kateellinen. :)

Noora said...

Nimenomaan, tuo onkin se juttu kaikessa luomisessa. Että tekee sitä mistä pitää, silloin kun haluaa. Eihän siinä muuten mitään järkeä olekaan.
Älä ole kateellinen, keskity vain omaan tekemiseen vertaamatta muihin! Kiitos kommentoinnista, se sai minut iloiseksi :---)